zaterdag 22 november 2008

TV2.0

Een mooie nieuwe videoopslag in Deventer - een youtube voor Deventer is http://www.hartvoordeventer.nl/ . Je kunt je aanmelden en van alles uploaden. Er komen ook themakanalen. Ook de cultuursector gaat meedoen. Het mooie is dat de jukebox straks via de (glasvezel)kabel ook op tv te zien is met een kastje. Inmiddels hebben al meer dan 800 huishoudens zo'n kastje en de uitrol gaat door. Straks komt er ook een redactie die een selectie maakt en een dagelijkse tv zender vult met al die beelden - een zogenaamd timeslot.

De combinatie van computer en televisie is dan een feit. TV.2.0 ook. Interactieve televisie.

2 opmerkingen:

puzzle zei

Pas geleden heb ik een opsomming voorbij zien komen van de 1200 !! meest gebruikte web 2.0 toepassingen. Gelukkig was het programma zo aardig om hetgeen ik al uitgeprobeerd had een ander kleurtje te geven .... (ik had al een score van 5 - ik ben er bijna).
Box.net ken ik (nog) niet - wat ik lees lijkt het me handig. Ik heb het getagged in Del.ici.ous "voor later". Hart voor Deventer is geheel nieuw voor deze inwoner van deze stad, maar ja ik heb al een kabeltje en een kastje, maar dan van een andere toko .....

tom zei

Natuurlijk kan het anders Gewoon een Playstation 3 met blu-ray, webfunctionaliteiten en vanalles meer. Die zet je gewoon aan. Je zit met je draadloze bluetooth board op de bank en tovert de website voor de dag op je televisie. De PS3 heeft een draadloze internetverbinding en speelt moeiteloos filmpjes af via de browser. Dus dan kijk je toch TV;) maar hebt geen extra kastje nodig. Of nouja wel een PS3. Maar dat is meteen je multimediale huiskamerknecht.